Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Izabela Marcinkowska - Rzecznik Konsumentów

tel. 75 77 61 560
pokój nr 106, parter w budynku nr 8a
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rzecznik Konsumentów przyjmuje Interesantów oraz udziela porad telefonicznych
od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 - 15:30

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej  w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • wykonywanie innych zadań, określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

Rzecznik Konsumentów może również:

  • wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  • występować do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskami o wszczęcie postępowania przeciwko przedsiębiorcom nadużywającym pozycji dominującej na rynku (praktyki monopolistyczne) oraz w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Interwencja rzecznika w danej sprawie podejmowana jest po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę. W sytuacji, gdy konsument jest zainteresowany bezpośrednią pomocą rzecznika, polegającą m.in. udzieleniu porady prawnej, na wystąpieniu w jego imieniu do przedsiębiorcy lub prowadzeniu mediacji, powinien dostarczyć kopie dokumentów dotyczących kwestii spornej, takie jak: 
     a) dowód potwierdzający zawarcie między konsumentem i przedsiębiorcą umowy  cywilnoprawnej,
     b) dokumenty stwierdzające fakt zgłoszenia reklamacji, 
     c) inne dokumenty dotyczące sprawy.

               

ABC konsumenta:

  1. Nie bądź jeleń, weź paragon (format PDF)
  2. Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
  3. "Upadłość biur podróży" - UOKIK radzi jak postępować
  4. Sezonowe wyprzedaże - informacje UOKiK
  5. „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz” - kampania społeczna dot. zaciagania wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek tzw. "chwilówek"
  6. Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?