Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Izabela Marcinkowska - Rzecznik Konsumentów

tel. 75 77 61 560
pokój nr 106, parter w budynku nr 8a
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rzecznik Konsumentów przyjmuje Interesantów oraz udziela porad telefonicznych
od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 - 15:30

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej  w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • wykonywanie innych zadań, określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

Rzecznik Konsumentów może również:

  • wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  • występować do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskami o wszczęcie postępowania przeciwko przedsiębiorcom nadużywającym pozycji dominującej na rynku (praktyki monopolistyczne) oraz w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Interwencja rzecznika w danej sprawie podejmowana jest po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę. W sytuacji, gdy konsument jest zainteresowany bezpośrednią pomocą rzecznika, polegającą m.in. udzieleniu porady prawnej, na wystąpieniu w jego imieniu do przedsiębiorcy lub prowadzeniu mediacji, powinien dostarczyć kopie dokumentów dotyczących kwestii spornej, takie jak: 
     a) dowód potwierdzający zawarcie między konsumentem i przedsiębiorcą umowy  cywilnoprawnej,
     b) dokumenty stwierdzające fakt zgłoszenia reklamacji, 
     c) inne dokumenty dotyczące sprawy.

               

ABC konsumenta:

  1. Nie bądź jeleń, weź paragon (format PDF)
  2. Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
  3. "Upadłość biur podróży" - UOKIK radzi jak postępować
  4. Sezonowe wyprzedaże - informacje UOKiK
  5. „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz” - kampania społeczna dot. zaciagania wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek tzw. "chwilówek"
  6. Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej? 

 

UWAGA!

Prokuratura szuka pokrzywdzonych przez firmy telekomunikacyjne!

Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu szuka pokrzywdzonych przez PTS S.A., Polską Telefonię Stacjonarną S.A., Telekomunikację Dzień Dobry S.A. oraz Perseus sp. z o.o. Podejrzani działający w imieniu tych Spółek mieli dopuścić się przestępstw polegających na doprowadzeniu wielu osób do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu – Wydział II ds. Przestępczości Gospodarczej uprzejmie zawiadamia. iż nadzoruje śledztwo o sygn. Vl Ds. 30/13 przeciwko Marcinowi R.. Jackowi K.. Piotrowi P.. Tomaszowi P, i innym podejrzanym o czyny z art.286 § 1 k.k. i inne polegające na doprowadzeniu wielu osób do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w okresie od stycznia 2011r. do maja 2014r., poprzez zawieranie szeregu niekorzystnych umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych, a związanych z działalnością spółek: PTS SA, Polska Telefonia Stacjonarna SA, Telekomunikacja Dzień Dobry SA, Perseus sp. z o.o.

Mając powyższe na uwadze, osoby pokrzywdzone działaniami w.w. podmiotów związanymi z zawieraniem umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, proszone są o zgłaszanie się w terminie do 30 listopada 2017r. do najbliższych jednostek Policji bądź Prokuratury, celem złożenia zeznań w sprawie.

Źródło: UKE Centrum Informacji Konsumenckiej oraz Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu