Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wydział Prawno Organizacyjny

Alicja Mróz - dyrektor
tel. 75 77 61 561 wew. 1
pokój nr 214, I piętro w budynku nr 8A
 
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych
tel. 75 77 61 561 wew. 4
pokój nr 201, I piętro w budynku nr 8A

Informatycy
tel. 75 77 50 191
pokój nr 107, parter budynku 8A
 
Biuro Obsługi Interesantów
tel. 75 77 61 555, fax. 75 77 17 930
parter w budynku nr 8A
 
Monika Krzeszewska - Muzyka --- zastępca dyrektora
tel. 75 77 50 186
pokój nr 210, I piętro w budynku nr 8A
 

Biuro Rzeczy Znalezionych *- czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 14:30
tel. 75 77 615 61 wew. 2
pokój nr 213, I piętro w budynku nr 8A

 

Do zadań wydziału należy:

1)    opracowywanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego oraz innych aktów normujących funkcjonowanie starostwa;
2)    prowadzenie zbioru aktów prawnych rady  i starosty;
3)    obsługa sekretariatu starosty i wicestarosty;
4)    prowadzenie centralnych rejestrów:
       a) skarg i wniosków, 
       b) upoważnień i pełnomocnictw, 
       c)  pieczęci, 
       d)  delegacji, 
       e)   umów, 
        f)   przeprowadzonych kontroli,
5)    prowadzenie spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych, inspekcji – 
        nie zastrzeżonych dla innych wydziałów;
6)    planowanie, organizowanie i przeprowadzanie kontroli w wydziałach starostwa i jednostkach organizacyjnych;
7)    organizacja i koordynacja praktyk uczniów, studentów oraz współdziałanie w tym zakresie z uczelniami, szkołami 
        i instytucjami kierującymi słuchaczy na praktyki;
8)    organizacja i koordynacja staży dla bezrobotnych absolwentów i prac interwencyjnych we współpracy 
        z Powiatowym Urzędem Pracy;
9)    obsługa administracyjno - biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego,
10)    koordynacja działań w zakresie przeprowadzania wyborów, referendów i konsultacji;        
11)    obsługa radców prawnych;
12)    kontrola  przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
13)    przeprowadzanie postępowania sprawdzającego, wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa;
14)    prowadzenie archiwum zakładowego;
15)    prowadzenie biura obsługi interesanta; 
16)    zapewnianie ciągłości zaopatrzenia w prasę i pieczęcie;
17)    prowadzenie biura rzeczy znalezionych;
18)    realizacja zadań powiatu z zakresu ochrony zdrowia, w tym sprawowanie nadzoru nad SP ZOZ Zgorzelec,
19)    realizacja zadań powiatu w zakresie ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
20)    gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi, gospodarką materiałową starostwa;
21)    zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej;
22)    zabezpieczenie logistyczne;
23)    koordynacja działań z zakresu informatyki w starostwie;
24)    polityka bezpieczeństwa, realizacja zadań wynikających z zakresu Administratora Bezpieczeństwa Informacji i Administratora Systemów Informatycznych;
25)    szkolenia, wdrażanie, unowocześnianie systemów, administrowanie systemem elektronicznego obiegu dokumentów w ramach platformy cyfrowej;
26)    realizacja innych zadań powierzonych przez starostę.